Als jongste van drie had C. (11) al veel over de middelbare school gehoord. Zag er enorm tegenop. Zou ze wel vriendinnetjes krijgen, voldoendes halen, het goede lokaal vinden. Ik liet haar een ketting knutselen. Elke schakel was een groep op de basisschool. En zo kreeg ze het benodigde inzicht. In groep 1 leer je binnen de lijntjes kleuren en in groep 8 maak je met elkaar een musical. Je hoeft niet alles in een keer te kunnen. Dat gaat stapsgewijs.
Caes Coacht:
op KernKwadranten
Door het inzetten van het kernkwadrantenspel vond E. (25) niet alleen zijn kwaliteiten maar ook zijn valkuilen. Met meer kennis over zichzelf en meer kracht in zichzelf verliet hij al na drie sessies mijn spreekkamer.
Caes Coacht:
op KernKwadranten
Door het inzetten van het kernkwadrantenspel vond E. (25) niet alleen zijn kwaliteiten maar ook zijn valkuilen. Met meer kennis over zichzelf en meer kracht in zichzelf verliet hij al na drie sessies mijn spreekkamer.
Caes Coacht:
een controlfreak in Corona tijd en daarna
F. (22 jaar) was gewend om zijn leven volgens een strak plan te leven. Wijzigingen in de planning waren niet bespreekbaar. En toen kwam Corona langs. Alle zekerheden werden met een pennenstreek teniet gedaan. Niets was meer zeker. En dat geldt tot de dag van vandaag. En morgen. Hoe ga je je leven invullen in deze onzekere tijden. Dat vergt een ander patroon. Niet plannen maar zijn in het moment. Het duurde even maar toen kon F. de omslag maken. Het leven lacht hem weer toe!
Caes Coacht:
helpende en niet helpende gedachten
G. (15 jaar) is/was van de ‘mitsen’ en de ‘maren.’ Met de 5Gs gaf ik haar een mogelijkheid om te kiezen. Sla je de weg van de helpende gedachten in of blijf je de niet helpende gedachten volgen. Dat is een keuze. Jouw keuze!
Caes Coacht:
helpende en niet helpende gedachten
G. (15 jaar) is/was van de ‘mitsen’ en de ‘maren.’ Met de 5Gs gaf ik haar een mogelijkheid om te kiezen. Sla je de weg van de helpende gedachten in of blijf je de niet helpende gedachten volgen. Dat is een keuze. Jouw keuze!